شروع برنامه ارزيابی خارجی کيفيت قارچ شناسی پزشکی

شرکت در اين ارزيابی رايگان بوده و صرفا به جهت آموزش و ارتقاء دانش همکاران علاقمند ارائه میگردد.

رشد و توسعه ی روش های تشخیصی و درمانیِ تهاجمی در پزشکی، شیوع انواع بدخیمی های خونی و بافتی و کاربرد روزافزون داروهای سایتوتوکسیک و ایمنوساپرسیو، پیوند ارگان و پیوند مغز استخوان، پاندمی ایدز، تغییرات سبک زندگی، استفاده از آنتی بیوتیک های گسترده اثر و کورتیکوستروئیدها، پاندمی کووید 19، و . . . نمونه هائی از تغیرات و تحولاتی است که در طی چند دهه اخیر اتفاق افتاده و تاثیرات خود را در شیوع بیماری ها و عفونت های میکروبی از جمله عفونت های قارچی گذاشته است. در حوزه ی قارچ شناسی پزشکی، شیوع و بروز چهره های جدیدی از درماتوفیتوزها و موضوع مقاومت داروئی برخی از اینگونه عفونتها، شناخت عوامل قارچی جدید در ایجاد عفونتهای مختلف، و از طرف دیگر شناخت عوامل قارچی جدید مسبب عفونت های تهدید کننده حیات در گروه های جمعیتی مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی،  موجب توجه بیشتر جامعه آزمایشگاهی و پزشکی به این دسته از عفونت ها شده است. با توجه به اینکه آزمایش های قارچ شناسی در آزمایشگاه های گوناگون انجام می شود، با هدف کمک به ارتقاء کیفیت انجام آزمایش و استاندارد نمودن روش های تشخیصی و گزارش دهی ،بخش قارچ شناسی پزشکی به برنامه ارزيابی خارجی کيفيت به شکل اختياری و بدون امتياز دهی اضافه شد.

روش اجرا:

هر دوره در اين برنامه شامل دو نمونه می باشد که برای هر يک ضمن ارسال شرح حال بالينی، تصاويری از ضايعه روی بدن بيمار و همچنين نمای ميکروسکوپی عامل ايجاد بيماری ضميمه شده است.

کاربر پس از انتخاب گزينه قارج شناسی در صفحه ثبت نتايج برنامه می تواند به تصاوير و توضيحات نمونه دسترسی پيدا کند . پس از انتخاب گزينه صحيح از ميان گزينه های معرفی شده ، نتيجه را ثبت نموده و تشخيص صحيح همزمان با ارائه نتايج دوره ارزيابی قابل مشاهده خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *